Назив
предмета
|
ЦРНОГОРСКИ – СРПСКИ, БОСАНСКИ, ХРВАТСКИ ЈЕЗИК И КЊИЖЕВНОСТ |
|||
Разред
|
Статус предмета
|
Полугодиште
|
Начин оцјењивања
|
Фонд часова
|
II - други |
општеобразовни |
II |
Усмени, контролни, писмени, групни рад
|
3 часа седмично |
Одређење предметног програма: Црногорски - српски, босански, хрватски језик и књижевност је обавезни четворогодишњи наставни предмет у средњој стручној школи и полаже се на стручном испиту. То је најважнији наставни предмет у основној и средњој школи зато што развија укупне интелектуалне и психоемотивне способности. Вјештине које се развијају у оквиру овога предмета потребне су и у свим осталим предметима, отуда његов посебан значај у курикулуму уопште. Кроз наставу Матерњег језика и књижевности ученик се развија као самостална, слободна, креативна и културна личност, свјесна свог личног и националног идентитета. |
||
Корелација са другим предметима: историја, етика, естетика, социологија, психологија, ликовна и музичка умјетност
|
||
Циљеви изучавања предмета:
Предмет има за циљ оспособљавање ученика за отворен и конструктиван дијалог, његовање љепоте усмене и писане ријечи, овладавање граматичком и правописном нормом.
|
||
Име и презиме наставника: БОЈАН
СТРУЊАШ, професор српског језика и књижевности
|
||
ПЛАН РАДА:
|
||
Недјеље
|
Недјељни распоред градива
|
|
I
|
50. Еволуција језика и писма 51. Језичка сродност и породице језика 52.
Глагољица, ћирилица, латиница
|
|
II
|
53.
Историјски развој нашег језика 54. Реализам 55. БАЛЗАК: „Чича Горио“
|
|
III
|
56 –
57. БАЛЗАК: „Чича Горио“ 58. Морфологија (морфем, морф, аломорф)
|
|
IV
|
59.
Префикс, суфикс, спољни морфем 60. Врсте ријечи, дублети, енклитички облици,
суплетивизам 61. Именице
|
|
V
|
62.
Глаголи 63. Придјеви 64. Замјенице
|
|
VI
|
65.
Бројеви 66. Непромјењљиве врсте ријечи 67. Припрема за писмени задатак
|
|
VII
|
68. ТРЕЋИ ПИСМЕНИ ЗАДАТАК 69. КОЛЕКТИВНА ИСПРАВКА ПИСМЕНОГ
70. ИНДИВИДУАЛНА ИСПРАВКА ПИСМЕНОГ
|
|
VIII
|
71.
Припрема за израду теста 72. ТЕСТ –
морфологија 73. Анализа теста
|
|
IX
|
74 - 75.Гогољ: „Ревизор“ 76. ТРЕЋИ КЛАСИФИКАЦИОНИ ПЕРИОД (утврђивање градива)
|
|
X
|
77 –
79. ТОЛСТОЈ: „Ана Карењина“
|
|
XI
|
80.
ГЛИШИЋ: „Глава шећера“ 81 - 82.
ЛАЗАРЕВИЋ: „Све ће то народ позлатити“
|
|
XII
|
83 –
84. МАТАВУЉ: „Пилипенда“ 85.
ДОМАНОВИЋ: „Данга“
|
|
XIII
|
86.
ДОМАНОВИЋ: „Вођа“ 87 – 88. НУШИЋ: „Народни посланик“
|
|
XIV
|
89. ИЛИЋ: „Сиво суморно небо“ 90.
ПРИПРЕМА ЗА ПИСМЕНИ ЗАДАТАК 91. ЧЕТВРТИ ПИСМЕНИ ЗАДАТАК
|
|
XV
|
92.
КОЛЕКТИВНА ИСПРАВКА ПИСМЕНОГ 93. ИНДИВИДУАЛНА ИСПРАВКА ПИСМЕНОГ 94. АНДРИЋ: „Пут А. Ђерзелеза“
|
|
XVI
|
95. АНДРИЋ: „Пут
Алије Ђерзелеза“ 96 – 97. КОМАРЧИЋ: „Један
разорен ум“
|
|
XVII
|
98 – 100. Правопис (велико слово, растављено и
састављено писање ријечи, подјела ријечи на крају реда)
|
|
XVIII
|
101. Интерпункцијски
и правописни занци 102. Т Е С Т 103. ВРЕДНОВАЊЕ ПОСТИГНУТОГ УСПЈЕХА
|
|
XIX
|
104. ЧЕТВРТИ
КЛАСИФИКАЦИОНИ ПЕРИОД – План лектире
за 4. разред / Анкета заученике о раду предметног професора
|
|
ЉЕТЊИ
РАСПУСТ
|
||
Обавезе ученика у току наставе: Праћење наставног процеса, укључивање у рад,
редовност, одговорност
|
||
Консултације: понедељак и петак у 19 сати (допунски час, појашњавање несхваћеног градива)
|
||
НЕОПХОДНА ЛИТЕРАТУРА
|
||
КЊИЖЕВНОСТ
Читанка
за други разред гимназија, Подгорица, 2010. или Читанка
за други разред средње школе (старо издање)
|
ГРАМАТИКА
Свијет
језика, граматика за 2. разред гимназије, Подгорица,
2011.
|
|
Облици провјере знања и
оцјењивање: рад на часу, владање, ангажовање, усмени и
писмени одговори, тестови
|
||