уторак, 31. јануар 2012.

ПЛАН РАДА ЗА ДРУГО ПОЛУГОДИШТЕ - 2. РАЗРЕД


Назив предмета

ЦРНОГОРСКИ – СРПСКИ, БОСАНСКИ, ХРВАТСКИ ЈЕЗИК И КЊИЖЕВНОСТ

Разред
Статус предмета
Полугодиште
Начин оцјењивања
Фонд часова

II - други

општеобразовни

II

Усмени, контролни, писмени, групни рад

3 часа седмично


Одређење предметног програма: Црногорски - српски, босански, хрватски језик и књижевност је обавезни четворогодишњи наставни предмет у средњој стручној школи и полаже се на стручном испиту. То је најважнији наставни предмет у основној и средњој школи  зато што развија укупне интелектуалне и психоемотивне способности. Вјештине које се развијају у оквиру овога предмета потребне су и у свим осталим предметима, отуда његов посебан значај у курикулуму уопште. Кроз наставу Матерњег језика и књижевности ученик се развија као самостална, слободна, креативна и културна личност, свјесна свог личног и националног идентитета.

Корелација са другим предметима: историја, етика, естетика, социологија, психологија, ликовна и музичка умјетност
Циљеви изучавања предмета:
Предмет има за циљ оспособљавање ученика за отворен и конструктиван дијалог, његовање љепоте усмене и писане ријечи, овладавање граматичком и правописном нормом.

Име и презиме наставника: БОЈАН СТРУЊАШ, професор српског језика и књижевности

ПЛАН РАДА:
Недјеље
Недјељни распоред градива
I
50. Еволуција језика и писма 51. Језичка сродност и породице језика 52. Глагољица, ћирилица, латиница
II
53. Историјски развој нашег језика 54. Реализам 55. БАЛЗАК: „Чича Горио“
III
56 – 57. БАЛЗАК: „Чича Горио“ 58. Морфологија (морфем, морф, аломорф)
IV
59. Префикс, суфикс, спољни морфем 60. Врсте ријечи, дублети, енклитички облици, суплетивизам 61. Именице
V
62. Глаголи 63. Придјеви 64. Замјенице
VI
65. Бројеви 66. Непромјењљиве врсте ријечи 67. Припрема за писмени задатак
VII
68. ТРЕЋИ ПИСМЕНИ ЗАДАТАК 69. КОЛЕКТИВНА ИСПРАВКА ПИСМЕНОГ   70. ИНДИВИДУАЛНА ИСПРАВКА ПИСМЕНОГ
VIII
71. Припрема за израду теста 72. ТЕСТ – морфологија 73. Анализа теста
IX
74  - 75.Гогољ: „Ревизор“ 76. ТРЕЋИ КЛАСИФИКАЦИОНИ ПЕРИОД (утврђивање градива)
X
77 – 79. ТОЛСТОЈ: „Ана Карењина“
XI
80. ГЛИШИЋ: „Глава шећера“ 81 - 82. ЛАЗАРЕВИЋ: „Све ће то народ позлатити“
XII
83 – 84. МАТАВУЉ: „Пилипенда“ 85. ДОМАНОВИЋ: „Данга“
XIII
86. ДОМАНОВИЋ: „Вођа“ 87 – 88. НУШИЋ: „Народни посланик“
XIV
89. ИЛИЋ: „Сиво суморно небо“ 90. ПРИПРЕМА ЗА ПИСМЕНИ ЗАДАТАК  91. ЧЕТВРТИ ПИСМЕНИ ЗАДАТАК
XV
92. КОЛЕКТИВНА ИСПРАВКА ПИСМЕНОГ 93. ИНДИВИДУАЛНА ИСПРАВКА ПИСМЕНОГ 94. АНДРИЋ: „Пут А. Ђерзелеза“
XVI
95. АНДРИЋ: „Пут Алије Ђерзелеза“ 96 – 97. КОМАРЧИЋ: „Један разорен ум“
XVII
98  – 100. Правопис (велико слово, растављено и састављено писање ријечи, подјела ријечи на крају реда)
XVIII
101. Интерпункцијски и правописни занци 102. Т Е С Т 103. ВРЕДНОВАЊЕ  ПОСТИГНУТОГ УСПЈЕХА
XIX
104. ЧЕТВРТИ КЛАСИФИКАЦИОНИ ПЕРИОД – План лектире за 4. разред / Анкета заученике о раду предметног професора
ЉЕТЊИ РАСПУСТ
Обавезе ученика у току наставе: Праћење наставног процеса, укључивање у рад, редовност, одговорност
Консултације: понедељак и петак у 19 сати (допунски час, појашњавање  несхваћеног градива)
Контакт: bojan.strunjas@sss-pv.edu.me (мејл адреса)  strunjas.blogspot.com (блог)  
НЕОПХОДНА ЛИТЕРАТУРА
КЊИЖЕВНОСТ

Читанка за други разред гимназија, Подгорица, 2010. или Читанка за други разред средње школе (старо издање)
ГРАМАТИКА

Свијет језика, граматика за 2. разред гимназије, Подгорица, 2011.

Облици провјере знања и оцјењивање: рад на часу, владање, ангажовање, усмени и писмени одговори, тестови





ПЛАН РАДА ЗА ДРУГ ПОЛУГОДИШТЕ - 4. РАЗРЕД


Назив предмета

ЦРНОГОРСКИ – СРПСКИ, БОСАНСКИ, ХРВАТСКИ ЈЕЗИК И КЊИЖЕВНОСТ

Разред
Статус предмета
Полугодиште
Начин оцјењивања
Фонд часова

IV - четврти

општеобразовни

II

Усмени, контролни, писмени, групни рад

3 часа седмично


Одређење предметног програма: Црногорски - српски, босански, хрватски језик и књижевност  је обавезни четворогодишњи наставни предмет у средњој стручној школи и полаже се на стручном испиту. То је најважнији наставни предмет у основној и средњој школи  зато што развија укупне интелектуалне и психоемотивне способности. Вјештине које се развијају у оквиру овога предмета потребне су и у свим осталим предметима, отуда његов посебан значај у курикулуму уопште. Кроз наставу Матерњег језика и књижевности ученик се развија као самостална, слободна, креативна и културна личност, свјесна свог личног и националног идентитета.

Корелација са другим предметима: историја, етика, естетика, социологија, психологија, ликовна и музичка умјетност
Циљеви изучавања предмета:
Предмет има за циљ оспособљавање ученика за отворен и конструктиван дијалог, његовање љепоте усмене и писане ријечи, овладавање граматичком и правописном нормом.

Име и презиме наставника: БОЈАН СТРУЊАШ, професор српског језика и књижевности

ПЛАН РАДА:
Недјеље
Недјељни распоред градива
I
50. Административни стил 51. Есеј – расправа, приказ, књиж. паралела 52. Ф. КАФКА: „Процес“
II
53 - 54. Ф. КАФКА: „Процес“ 55. Усмено изражавање: краћи говори, подсјетник
III
56. Систематизација градива 57 – 58. М. БЕЋКОВИЋ: „Рече ми један чоек“
IV
59. Парадигматика (говорни чинови, злоупотреба језика, мас медији) 60. Б. МИЉКОВИЋ: „Балада“ 61. Б. Конески: „Везиља“
V
62. Т Е С Т  63. АНАЛИЗА ТЕСТА 64. Ф. М. ДОСТОЈЕВСКИ: „Браћа Карамазови“
VI
65 – 67. Ф. М. ДОСТОЈЕВСКИ: „Браћа Карамазови“
VII
68. ТРЕЋИ ПИСМЕНИ ЗАДАТАК 69. КОЛЕКТИВНА ИСПРАВКА ПИСМЕНОГ   70. ИНДИВИДУАЛНА ИСПРАВКА ПИСМЕНОГ
VIII
71 – 73.  Д. МАКСИМОВИЋ: „Тражим помиловање“
IX
74  - 75. П. П. Његош: „Ноћ скупља вијека“ 76. ТРЕЋИ КЛАСИФИКАЦИОНИ ПЕРИОД (утврђивање градива)
X
77 – 78. Говорни наступи 79. Правопис
XI
80 – 82. М. СЕЛИМОВИЋ: „Дервиш и смрт“
XII
83. М. СЕЛИМОВИЋ: „Дервиш и смрт“ (књижевност и филм – паралела) 84. Есеј („Дервиш и смрт“) 85. Утврђивање
XIII
86. ПРИПРЕМА ЗА ПИСМЕНИ ЗАДАТАК  87. ЧЕТВРТИ ПИСМЕНИ ЗАДАТАК  88. ИСПРАВКА ПИСМЕНОГ ЗАДАТКА
XIV
89 - 91. М. ЛАЛИЋ: „Лелејска гора“
XV
92. „Лелејска гора“ – есеј 93. Систематизација градива 94. Ученици, час је ваш ЧЕТВРТИ КЛАСИФИКАЦИОНИ ПЕРИОД
ЉЕТЊИ РАСПУСТ
Обавезе ученика у току наставе: Праћење наставног процеса, укључивање у рад, редовност, одговорност
Консултације: понедељак  и четвртак у 19 сати (допунски час, појашњавање  несхваћеног градива)
Контакт: bojan.strunjas@sss-pv.edu.me (мејл адреса)  strunjas.blogspot.com (блог)  
НЕОПХОДНА ЛИТЕРАТУРА
КЊИЖЕВНОСТ

Читанка за четврти разред гимназија, Подгорица, 2010. или Читанка за четврти разред средње школе (старо издање)
ГРАМАТИКА

Свијет језика, граматика за 4. разред гимназије, Подгорица, 2011.

Облици провјере знања и оцјењивање: рад на часу, владање, ангажовање, усмени и писмени одговори, тестови