Назив предмета
|
ЦРНОГОРСКИ – СРПСКИ, БОСАНСКИ, ХРВАТСКИ ЈЕЗИК И КЊИЖЕВНОСТ
| |||
Разред
|
Статус предмета
|
Полугодиште
|
Начин оцјењивања
|
Фонд часова
|
II - други | општеобразовни | I |
Усмени, контролни, писмени, групни рад
| 3 часа седмично |
Одређење предметног програма: Црногорски - српски, босански, хрватски језик и књижевност је обавезни четворогодишњи наставни предмет у средњој стручној школи и полаже се на стручном испиту. То је најважнији наставни предмет у основној и средњој школи зато што развија укупне интелектуалне и психоемотивне способности. Вјештине које се развијају у оквиру овога предмета потребне су и у свим осталим предметима, отуда његов посебан значај у курикулуму уопште. Кроз наставу Матерњег језика и књижевности ученик се развија као самостална, слободна, креативна и културна личност, свјесна свог личног и националног идентитета. | ||
Корелација са другим предметима: историја, етика, естетика, социологија, психологија, ликовна и музичка умјетност
| ||
Циљеви изучавања предмета:
Предмет има за циљ оспособљавање ученика за отворен и конструктиван дијалог, његовање љепоте усмене и писане ријечи, овладавање граматичком и правописном нормом.
| ||
Име и презиме наставника: БОЈАН СТРУЊАШ, професор српског језика и књижевности
| ||
ПЛАН РАДА:
| ||
Недјеље
|
Недјељни распоред градива
| |
I
|
1. Упознавање са наставним планом и програмом 2. Барок у свјетској и нашој књижевности 3. И. Гундулић: Осман
| |
II
|
4. Класицизам 5. Ж. Молијер: Тартиф 6. Просветитељство
| |
III
|
7. Доситеј Обрадовић, живот и рад 8. Петар I Петровић: Посланице 9. Петар I Петровић: Законик
| |
IV
|
10 – 11. Јован С. Поповић: Тврдица 12. ТЕСТ – барок, класицизам, просветитељство
| |
V
|
13. Анализа теста 14. ПРВИ ПИСМЕНИ ЗАДАТАК 15. Исправка писменог задатка
| |
VI
|
16. Поетика романтизма 17. Бајрон: Ходочашће Чајлда Харолда 18. А. С. Пушкин: Цигани
| |
VII
|
19. А. С. Пушкин: Цигани 20. Гете: Краљ виловњак 21. Вук Стефановић Караџић, живот и рад
| |
VIII
|
22. Вуков рад на реформи српског језика 23. Вуков рад на сакупљању народних умотворина 24. Побједа Вукових идеја
| |
IX
|
25. ПРВИ КЛАСИФИКАЦИОНИ ПЕРИОД 26. П. П. Његош, живот и рад 27. Његош: Горски вијенац
| |
X
|
28 – 30. Горски вијенац
| |
XI
|
31. Горски вијенац 32. Б. Радичевић: Кад млидија умрети, Ђачки растанак 33. Ђ. Јакшић: Поноћ, Отаџбина
| |
XII
|
34. Ј. Ј. Змај: Ђулићи, Ђулићи увеоци 35. Лаза Костић: Santa Maria della Salute 36. Ф. Прешерн: Сонетни вијенац
| |
XIII
|
37. Ф. Прешерн: Сонетни вијенац 38 – 39. И Мажуранић: Смрт Смаил-аге Ченгића
| |
XIV
|
40. ДРУГИ ПИСМЕНИ ЗАДАТАК 41. Исправка писменог задатка 42. С. М. Љубиша: Кањош Мацедоновић
| |
XV
|
43. С. М. Љубиша: Крађа и прекрађа звона 44. ТЕСТ – романтизам и Љубиша 45. Анализа теста
| |
XVI
|
46. Еволуција језика и развој писма 47. Прва словенска писма 48. Језичка сродност и породице језика
| |
XVII
|
49. Историјски развој нашег језика 50. ДРУГИ КЛАСИФИКАЦИОНИ ПЕРИОД 51. Анализа рада у првом полугодишту
| |
З И М С К И Р А С П У С Т
| ||
Обавезе ученика у току наставе: Праћење наставног процеса, укључивање у рад, редовност, одговорност
| ||
Консултације: сриједа и четвртак у 19 сати (допунски час, појашњавање несхваћеног градива)
| ||
Неопходна литература
| ||
КЊИЖЕВНОСТ
Читанка за други разред гимназија, Подгорица, 2010.
или Читанка за други разред средње школе (старо издање)
|
ГРАМАТИКА
Свијет језика, граматика за 2. разред гимназије, Подгорица, 2011.
| |
Облици провјере знања и оцјењивање: рад на часу, владање, ангажовање, усмени и писмени одговори, тестови
| ||
ОЦЈЕНЕ:
НЕДОВОЉАН (1) ако се на класификационом периоду проценат свих уписаних оцјена креће у опсегу до 1,5
ДОВОЉАН (2) ако се на класификационом периоду проценат свих уписаних оцјена креће у опсегу од 1,6 до 2,5
ДОБАР (3), ако се проценат изведен из свих уписаних оцјена креће у опсегу од 2,5 до 3,5
ВРЛОДОБАР (4) ако се проценат прелазности изведен из оцјена креће у опсегу од 3,5 до 4,5
ОДЛИЧАН (5) ако се проценат изведен из свих уписаних оцјена креће у опсегу од 4,5 до 5
На крају наставне године изводи се оцјена на основу средње оцјене на свим класификационим периодима.
Б. СТРУЊАШ, предметни наставник
| ||
Назив предмета
| ЦРНОГОРСКИ – СРПСКИ, БОСАНСКИ, ХРВАТСКИ ЈЕЗИК И КЊИЖЕВНОСТ | |||
Разред
|
Статус предмета
|
Полугодиште
|
Начин оцјењивања
|
Фонд часова
|
III - трећи | општеобразовни | I |
Усмени, контролни, писмени, групни рад
| 3 часа седмично |
Одређење предметног програма: Матерњи језик и књижевност (српски, црногорски, бошњачки) је обавезни четворогодишњи наставни предмет у средњој стручној школи и полаже се на стручном испиту. То је најважнији наставни предмет у основној и средњој школи зато што развија укупне интелектуалне и психоемотивне способности. Вјештине које се развијају у оквиру овога предмета потребне су и у свим осталим предметима, отуда његов посебан значај у курикулуму уопште. Кроз наставу Матерњег језика и књижевности ученик се развија као самостална, слободна, креативна и културна личност, свјесна свог личног и националног идентитета. | ||
Корелација са другим предметима: историја, етика, естетика, социологија, психологија, ликовна и музичка умјетност
| ||
Циљеви изучавања предмета:
Предмет има за циљ оспособљавање ученика за отворен и конструктиван дијалог, његовање љепоте усмене и писане ријечи, овладавање граматичком и правописном нормом.
| ||
Име и презиме наставника: БОЈАН СТРУЊАШ, професор српског језика и књижевности
| ||
ПЛАН РАДА:
| ||
Недјеље
|
Недјељни распоред градива
| |
I
|
1. Развој књижевне мисли кроз епохе 2. Модерна у свјетској књижевности 3. Ш. Бодлер: „Албатрос“
| |
II
|
4. Ш. Бодлер: „Везе“ 5 – 6. А. П. Чехов: „Ујка Вања“
| |
III
|
7. Утврђивање градива 8. Модерна у српској књижевности 9. А. Шантић: „Једна суза“
| |
IV
|
10. А. Шантић: „Претпразничко вече“ 11. Ј. Дучић, избор из поезије 12. М. Ракић: „Искрена песма“
| |
V
|
13. В. П. Дис: „Можда спава“ 14. ПРВИ ПИСМЕНИ ЗАДАТАК 15. Колективна исправка писменог задатка
| |
VI
|
16. Индивидуална иправка писменог задатка 17. С. Пандуровић – избор из поезије 18. А. Г. Матош: „Утјеха косе“
| |
VII
|
19. М. Ћ. Ћатић: „Заробљени отоци“ 20. Лирски реалисти 21. Б. Станковић: „Коштана“
| |
VIII
|
22 – 24. Б. Станковић: „Нечиста крв“
| |
IX
|
25. ПРВИ КЛАСИФИКАЦИОНИ ПЕРИОД 26. П. Кочић: „Мрачајски прото“ 27. П. Кочић: „Јазавац пред судом“
| |
X
|
28. П. Кочић: „Јазавац пред судом“ 29. Европска књижевност с почетка 20. вијека 30. Мајаковски: „Облак у панталонама“
| |
XI
|
31. Ф. Кафка: „Преображај 32. Творба ријечи (суфикси, префикси, инфикси) 33. Лексикологија – врсте лексема
| |
XII
|
34. Синоними, хомоними, антоними... 35. Полисемија 36. Архаизми, тућице, интернационализми
| |
XIII
|
37. Неологизми, жаргонизми, вулгаризми, дијалектизми 38. Терминологија, фразеологија 39. ДРУГИ ПИСМЕНИ ЗАДАТАК
| |
XIV
|
40. Колективна исправка писменог задатка 41. Индивидуална исправка писменог задатка 42. Ријечи и синтагме
| |
XV
|
43. Именичке, придјевске, глаголске и прилошке синтагме 44. Предикатске реченице, именски и прилошки предикат
45. Субјекат, предикат, објекат, атрибут, апозиција, глаголске одредбе
| |
XVI
|
46. Непотпуне реченице 47. Вијест, извјештај, репортажа 48. Писање есеја и записника
| |
XVII
|
49. ТЕСТ – лексикологија и синтакса 50. ДРУГИ КЛАСИФИКАЦИОНИ ПЕРИОД 51. Анализа рада у првом полугодишту
| |
З И М С К И Р А С П У С Т
| ||
Обавезе ученика у току наставе: Праћење наставног процеса, укључивање у рад, редовност, одговорност
| ||
Консултације: сриједа и четвртак у 19 сати (допунски час, појашњавање несхваћеног градива)
| ||
Неопходна литература
| ||
КЊИЖЕВНОСТ
Читанка за трећи разред гимназија, Подгорица, 2010.
или Читанка за трећи разред средње школе (старо издање)
|
ГРАМАТИКА
Свијет језика, граматика за 3. разред гимназије, Подгорица, 2011.
| |
Облици провјере знања и оцјењивање: рад на часу, владање, ангажовање, усмени и писмени одговори, тестови
| ||
ОЦЈЕНЕ:
НЕДОВОЉАН (1) ако се на класификационом периоду проценат свих уписаних оцјена креће у опсегу до 1,5
ДОВОЉАН (2) ако се на класификационом периоду проценат свих уписаних оцјена креће у опсегу од 1,6 до 2,5
ДОБАР (3), ако се проценат изведен из свих уписаних оцјена креће у опсегу од 2,5 до 3,5
ВРЛОДОБАР (4) ако се проценат прелазности изведен из оцјена креће у опсегу од 3,5 до 4,5
ОДЛИЧАН (5) ако се проценат изведен из свих уписаних оцјена креће у опсегу од 4,5 до 5
На крају наставне године изводи се оцјена на основу средње оцјене на свим класификационим периодима.
Б. СТРУЊАШ, предметни наставник
| ||
Назив предмета
| МАТЕРЊИ ЈЕЗИК И КЊИЖЕВНОСТ
(српски, црногорски, бошњачки)
| |||
Разред
|
Статус предмета
|
Полугодиште
|
Начин оцјењивања
|
Фонд часова
|
IV - четврти | општеобразовни | I |
Усмени, контролни, писмени, групни рад
| 3 часа седмично |
Одређење предметног програма: Матерњи језик и књижевност(српски, црногорски, бошњачки) је обавезни четворогодишњи наставни предмет у средњој стручној школи и полаже се на стручном испиту. То је најважнији наставни предмет у основној и средњој школи зато што развија укупне интелектуалне и психоемотивне способности. Вјештине које се развијају у оквиру овога предмета потребне су и у свим осталим предметима, отуда његов посебан значај у курикулуму уопште. | ||
Корелација са другим предметима: историја, етика, естетика, социологија, психологија, ликовна и музичка умјетност
| ||
Циљеви изучавања предмета:
Предмет има за циљ оспособљавање ученика за отворен и конструктиван дијалог, његовање љепоте усмене и писане ријечи, овладавање граматичком и правописном нормом.
| ||
Име и презиме наставника: БОЈАН СТРУЊАШ, професор српског језика и књижевности
| ||
ПЛАН РАДА:
| ||
Недјеље
|
Недјељни распоред градива
| |
I
|
1. Упознавање са наставним планом и програмом за 4. разред
| |
II
|
2. Развој књиж.мисли кроз епохе 3. Науке о књижевности 4. Методологија проучавања књиж.
| |
III
|
5. Спољашни приступ књижевном дјелу 6. Унутрашњи приступ књижевном дјелу 7. Обнављање
| |
IV
|
8. Васко Попа, Каленић 9. Слојевита структура књ. дјела ( Васко Попа). 10. Мит о Сизифу, Ками.
| |
V
|
11-13. Странац, Албер Ками
| |
VI
|
14. Припрема за писмени. 15. ПРВИ ПИСМЕНИ ЗАДАТАК 16. Исправка писмених задатака.
| |
VII
|
17. Чекајући Годоа, С.Бекет. 18. Одлике антидраме 19. Обнављање.
| |
VIII
|
20. Чекање, Борхес 21. ТЕСТ - методологија проучавања дјела 22. Анализа теста.
| |
IX
|
23. Д. Киш - Гробница за Бориса Давидовича 24. ПРВИ КЛАСИФИКАЦИОНИ ПЕРИОД. 25. Писмена вјежба.
| |
X
|
26. Анализа писмене вјежбе. 27 -28. Проклета авлија, Иво Андрић
| |
XI
|
29 – 30. Проклета авлија- композиција концентричних кругова 31. Правописна вјежба
| |
XII
|
32 - 34. Правопис
| |
XIII
|
35. Падежни систем 36. Номинатив и вокатив 37. Генитив и акузатив.
| |
XIV
|
38. Датив, локатив, инструментал 39. Падежи- вјежбање 40. Предлошко- падежне конструкције.
| |
XV
|
41. Обнављање ТЕСТ – падежни систем. 43. Анализа теста.
| |
XVI
|
44. Припрема за писмени задатак. 45. ДРУГИ ПИСМЕНИ ЗАДАТАК. 46. Исправка писмених задатака.
| |
XVII
|
47. Конгруенција 48. Негације и двоструке негације 49. Правописна вјежба
| |
XVIII
|
50 - 51. ДРУГИ КЛАСИФИКАЦИОНИ ПЕРИОД, оцјене 52. Задаци за рад у 2. полугођу
| |
З И М С К И Р А С П У С Т
| ||
Обавезе ученика у току наставе: Праћење наставног процеса, укључивање у рад, редовност, одговорност
| ||
Консултације: сриједа и четвртак у 17 сати, допунски час, појашњавање несхваћеног градива
| ||
Неопходна литература
| ||
КЊИЖЕВНОСТ
Читанка за четврти разред гимназија, ПГ
или Читанка за четврти разред средње школе, ПГ (старо издање)
|
ГРАМАТИКА
Свијет језика, граматика за четврти разред гимназије, ПГ
| |
Облици провјере знања и оцјењивање: рад на часу, владање, ангажовање, усмени и писмени одговори, тестови
| ||
ОЦЈЕНЕ:
НЕДОВОЉАН (1) ако се на класификационом периоду проценат свих уписаних оцјена креће у опсегу до 1,5
ДОВОЉАН (2) ако се на класификационом периоду проценат свих уписаних оцјена креће у опсегу од 1,6 до 2,5
ДОБАР(3), ако се проценат изведен из свих уписаних оцјена креће у опсегу од 2,5 до 3,5
ВРЛОДОБАР (4)ако се проценат прелазности изведен из оцјена креће у опсегу од 3,5 до 4,5
ОДЛИЧАН (5)ако се проценат изведен из свих уписаних оцјена креће у опсегу од 4,5 до 5
На крају наставне године изводи се оцјена на основу средње оцјене на свим класификационим периодима.
Б. СТРУЊАШ, предметни наставник
| ||
Назив
предмета
|
ЦРНОГОРСКИ – СРПСКИ, БОСАНСКИ, ХРВАТСКИ ЈЕЗИК И КЊИЖЕВНОСТ |
|||
Разред
|
Статус предмета
|
Полугодиште
|
Начин оцјењивања
|
Фонд часова
|
II - други |
општеобразовни |
II |
Усмени, контролни, писмени, групни рад
|
3 часа седмично |
Одређење предметног програма: Црногорски - српски, босански, хрватски језик и књижевност је обавезни четворогодишњи наставни предмет у средњој стручној школи и полаже се на стручном испиту. То је најважнији наставни предмет у основној и средњој школи зато што развија укупне интелектуалне и психоемотивне способности. Вјештине које се развијају у оквиру овога предмета потребне су и у свим осталим предметима, отуда његов посебан значај у курикулуму уопште. Кроз наставу Матерњег језика и књижевности ученик се развија као самостална, слободна, креативна и културна личност, свјесна свог личног и националног идентитета. |
||
Корелација са другим предметима: историја, етика, естетика, социологија, психологија, ликовна и музичка умјетност
|
||
Циљеви изучавања предмета:
Предмет има за циљ оспособљавање ученика за отворен и конструктиван дијалог, његовање љепоте усмене и писане ријечи, овладавање граматичком и правописном нормом.
|
||
Име и презиме наставника: БОЈАН
СТРУЊАШ, професор српског језика и књижевности
|
||
ПЛАН РАДА:
|
||
Недјеље
|
Недјељни распоред градива
|
|
I
|
50. Еволуција језика и писма 51. Језичка сродност и породице језика 52.
Глагољица, ћирилица, латиница
|
|
II
|
53.
Историјски развој нашег језика 54. Реализам 55. БАЛЗАК: „Чича Горио“
|
|
III
|
56 –
57. БАЛЗАК: „Чича Горио“ 58. Морфологија (морфем, морф, аломорф)
|
|
IV
|
59.
Префикс, суфикс, спољни морфем 60. Врсте ријечи, дублети, енклитички облици,
суплетивизам 61. Именице
|
|
V
|
62.
Глаголи 63. Придјеви 64. Замјенице
|
|
VI
|
65.
Бројеви 66. Непромјењљиве врсте ријечи 67. Припрема за писмени задатак
|
|
VII
|
68. ТРЕЋИ ПИСМЕНИ ЗАДАТАК 69. КОЛЕКТИВНА ИСПРАВКА ПИСМЕНОГ
70. ИНДИВИДУАЛНА ИСПРАВКА ПИСМЕНОГ
|
|
VIII
|
71.
Припрема за израду теста 72. ТЕСТ –
морфологија 73. Анализа теста
|
|
IX
|
74 - 75.Гогољ: „Ревизор“ 76. ТРЕЋИ КЛАСИФИКАЦИОНИ ПЕРИОД (утврђивање градива)
|
|
X
|
77 –
79. ТОЛСТОЈ: „Ана Карењина“
|
|
XI
|
80.
ГЛИШИЋ: „Глава шећера“ 81 - 82.
ЛАЗАРЕВИЋ: „Све ће то народ позлатити“
|
|
XII
|
83 –
84. МАТАВУЉ: „Пилипенда“ 85.
ДОМАНОВИЋ: „Данга“
|
|
XIII
|
86.
ДОМАНОВИЋ: „Вођа“ 87 – 88. НУШИЋ: „Народни посланик“
|
|
XIV
|
89. ИЛИЋ: „Сиво суморно небо“ 90.
ПРИПРЕМА ЗА ПИСМЕНИ ЗАДАТАК 91. ЧЕТВРТИ ПИСМЕНИ ЗАДАТАК
|
|
XV
|
92.
КОЛЕКТИВНА ИСПРАВКА ПИСМЕНОГ 93. ИНДИВИДУАЛНА ИСПРАВКА ПИСМЕНОГ 94. АНДРИЋ: „Пут А. Ђерзелеза“
|
|
XVI
|
95. АНДРИЋ: „Пут
Алије Ђерзелеза“ 96 – 97. КОМАРЧИЋ: „Један
разорен ум“
|
|
XVII
|
98 – 100. Правопис (велико слово, растављено и
састављено писање ријечи, подјела ријечи на крају реда)
|
|
XVIII
|
101. Интерпункцијски
и правописни занци 102. Т Е С Т 103. ВРЕДНОВАЊЕ ПОСТИГНУТОГ УСПЈЕХА
|
|
XIX
|
104. ЧЕТВРТИ
КЛАСИФИКАЦИОНИ ПЕРИОД – План лектире
за 4. разред / Анкета заученике о раду предметног професора
|
|
ЉЕТЊИ
РАСПУСТ
|
||
Обавезе ученика у току наставе: Праћење наставног процеса, укључивање у рад,
редовност, одговорност
|
||
Консултације: понедељак и петак у 19 сати (допунски час, појашњавање несхваћеног градива)
|
||
НЕОПХОДНА ЛИТЕРАТУРА
|
||
КЊИЖЕВНОСТ
Читанка
за други разред гимназија, Подгорица, 2010. или Читанка
за други разред средње школе (старо издање)
|
ГРАМАТИКА
Свијет
језика, граматика за 2. разред гимназије, Подгорица,
2011.
|
|
Облици провјере знања и
оцјењивање: рад на часу, владање, ангажовање, усмени и
писмени одговори, тестови
|
||
Назив
предмета
|
ЦРНОГОРСКИ – СРПСКИ, БОСАНСКИ, ХРВАТСКИ ЈЕЗИК И КЊИЖЕВНОСТ |
|||
Разред
|
Статус предмета
|
Полугодиште
|
Начин оцјењивања
|
Фонд часова
|
III - трећи |
општеобразовни |
II |
Усмени, контролни, писмени, групни рад
|
3 часа седмично |
Одређење предметног програма: Црногорски - српски, босански, хрватски језик и књижевност је обавезни четворогодишњи наставни предмет у средњој стручној школи и полаже се на стручном испиту. То је најважнији наставни предмет у основној и средњој школи зато што развија укупне интелектуалне и психоемотивне способности. Вјештине које се развијају у оквиру овога предмета потребне су и у свим осталим предметима, отуда његов посебан значај у курикулуму уопште. Кроз наставу Матерњег језика и књижевности ученик се развија као самостална, слободна, креативна и културна личност, свјесна свог личног и националног идентитета. |
||
Корелација са другим предметима: историја, етика, естетика, социологија, психологија, ликовна и музичка умјетност
|
||
Циљеви изучавања предмета:
Предмет има за циљ оспособљавање ученика за отворен и конструктиван дијалог, његовање љепоте усмене и писане ријечи, овладавање граматичком и правописном нормом.
|
||
Име и презиме наставника: БОЈАН
СТРУЊАШ, професор српског језика и књижевности
|
||
ПЛАН РАДА:
|
||
Недјеље
|
Недјељни распоред градива
|
|
I
|
50.
Публицистички стил (вијест, извјештај, репортажа)
51. Писање есеја и записника 52. М. ЦРЊАНСКИ: „Суматра“
|
|
II
|
53 -
55. М. ЦРЊАНСКИ: „Сеобе“
|
|
III
|
56. М. ЦРЊАНСКИ: „Сеобе“ 57.
Р. РАТКОВИЋ: „Поноћ мене“ 58. Р.
РАТКОВИЋ: „Икона“
|
|
IV
|
59 -
60. Н. ЛОПИЧИЋ: „Лелек“ 61.
ПРИПРЕМА ЗА ИЗРАДУ ТЕСТА
|
|
V
|
62. Т Е С
Т - ЦРЊАНСКИ, РАТКОВИЋ, ЛОПИЧИЋ 63. АНАЛИЗА ТЕСТА 64. Књижевност НОБ-а
|
|
VI
|
65.
И. Г. КОВАЧИЋ: „Јама“ 66. Т.
УЈЕВИЋ: „Свакидашња јадиковка“ 67.
ПРИПРЕМА ЗА ТРEЋИ
ПИСМЕНИ ЗАДАТАК
|
|
VII
|
68. ТРЕЋИ
ПИСМЕНИ ЗАДАТАК 69. КОЛЕКТИВНА ИСПРАВКА ПИСМЕНОГ 70. ИНДИВИДУАЛНА ИСПРАВКА ПИСМЕНОГ
|
|
VIII
|
71.
Поетика Д. МАКСИМОВИЋ 72. Д. МАКСИМОВИЋ: „Стрепња“
73. Д. МАКСИМОВИЋ: „Крвава бајка“
|
|
IX
|
74. Д. МАКСИМОВИЋ: „Крвава
бајка“ 75. Утврђивање градива 76. ТРЕЋИ
КЛАСИФИКАЦИОНИ ПЕРИОД
|
|
X
|
77 –
78. Говорни наступи 79. Правопис
|
|
XI
|
80 – 81. Правопис 82. Поетика И. АНДРИЋА
|
|
XII
|
83 –
85. И. АНДРИЋ: „На Дрини ћуприја“
|
|
XIII
|
86 – 87. И. АНДРИЋ: „На Дрини
ћуприја“ 88. И. АНДРИЋ: „Ex-ponto“
|
|
XIV
|
89. И. АНДРИЋ: „Ex-ponto“ 90. ПРИПРЕМА ЗА ПИСМЕНИ ЗАДАТАК
91. ЧЕТВРТИ
ПИСМЕНИ ЗАДАТАК
|
|
XV
|
92. КОЛЕКТИВНА ИСПРАВКА ПИСМЕНОГ 93. ИНДИВИДУАЛНА ИСПРАВКА ПИСМЕНОГ
94. М. ШОЛОХОВ: „Тихи Дон“
|
|
XVI
|
95 – 97. М. ШОЛОХОВ: „Тихи Дон“
|
|
XVII
|
98. Систематизација градива 99 – 100. М. БАЈИЋ – ПОДЕРЕГИН: „Свитање“
|
|
XVIII
|
101. ПРИПРЕМА
ЗА ИЗРАДУ ТЕСТА 102. Т Е С Т 103. ВРЕДНОВАЊЕ ПОСТИГНУТОГ УСПЈЕХА
|
|
XIX
|
104. ЧЕТВРТИ
КЛАСИФИКАЦИОНИ ПЕРИОД – План
лектире за 4. разред / Анкета з аученике о раду предметног професора
|
|
ЉЕТЊИ РАСПУСТ
|
||
Обавезе
ученика у току наставе: Праћење
наставног процеса, укључивање у рад, редовност, одговорност
|
||
Консултације: сриједа и четвртак у 19 сати (допунски час,
појашњавање несхваћеног градива)
|
||
НЕОПХОДНА
ЛИТЕРАТУРА
|
||
КЊИЖЕВНОСТ
Читанка за трећи разред гимназија, Подгорица,
2010. или Читанка за трећи разред средње школе (старо издање)
|
ГРАМАТИКА
Свијет језика, граматика за 3. разред гимназије, Подгорица,
2011.
|
|
Облици провјере знања и оцјењивање: рад
на часу, владање, ангажовање, усмени и писмени одговори, тестови
|
||
Назив
предмета
|
ЦРНОГОРСКИ – СРПСКИ, БОСАНСКИ, ХРВАТСКИ ЈЕЗИК И КЊИЖЕВНОСТ |
|||
Разред
|
Статус предмета
|
Полугодиште
|
Начин оцјењивања
|
Фонд часова
|
IV - четврти |
општеобразовни |
II |
Усмени, контролни, писмени, групни рад
|
3 часа седмично |
Одређење предметног програма: Црногорски - српски, босански, хрватски језик и књижевност је обавезни четворогодишњи наставни предмет у средњој стручној школи и полаже се на стручном испиту. То је најважнији наставни предмет у основној и средњој школи зато што развија укупне интелектуалне и психоемотивне способности. Вјештине које се развијају у оквиру овога предмета потребне су и у свим осталим предметима, отуда његов посебан значај у курикулуму уопште. Кроз наставу Матерњег језика и књижевности ученик се развија као самостална, слободна, креативна и културна личност, свјесна свог личног и националног идентитета. |
||
Корелација са другим предметима: историја, етика, естетика, социологија, психологија, ликовна и музичка умјетност
|
||
Циљеви изучавања предмета:
Предмет има за циљ оспособљавање ученика за отворен и конструктиван дијалог, његовање љепоте усмене и писане ријечи, овладавање граматичком и правописном нормом.
|
||
Име и презиме наставника: БОЈАН
СТРУЊАШ, професор српског језика и књижевности
|
||
ПЛАН РАДА:
|
||
Недјеље
|
Недјељни распоред градива
|
|
I
|
50. Административни стил 51. Есеј – расправа, приказ, књиж. паралела 52. Ф.
КАФКА: „Процес“
|
|
II
|
53 -
54. Ф. КАФКА: „Процес“ 55. Усмено
изражавање: краћи говори, подсјетник
|
|
III
|
56. Систематизација
градива 57 – 58. М. БЕЋКОВИЋ: „Рече ми један чоек“
|
|
IV
|
59.
Парадигматика (говорни чинови, злоупотреба језика, мас медији) 60. Б.
МИЉКОВИЋ: „Балада“ 61. Б. Конески:
„Везиља“
|
|
V
|
62. Т Е С Т 63. АНАЛИЗА ТЕСТА 64. Ф. М. ДОСТОЈЕВСКИ: „Браћа Карамазови“
|
|
VI
|
65 –
67. Ф. М. ДОСТОЈЕВСКИ: „Браћа
Карамазови“
|
|
VII
|
68. ТРЕЋИ ПИСМЕНИ ЗАДАТАК 69. КОЛЕКТИВНА ИСПРАВКА ПИСМЕНОГ
70. ИНДИВИДУАЛНА ИСПРАВКА ПИСМЕНОГ
|
|
VIII
|
71 –
73. Д. МАКСИМОВИЋ: „Тражим помиловање“
|
|
IX
|
74 - 75. П. П. Његош: „Ноћ скупља вијека“ 76. ТРЕЋИ КЛАСИФИКАЦИОНИ ПЕРИОД (утврђивање градива)
|
|
X
|
77 –
78. Говорни наступи 79. Правопис
|
|
XI
|
80 –
82. М. СЕЛИМОВИЋ: „Дервиш и смрт“
|
|
XII
|
83.
М. СЕЛИМОВИЋ: „Дервиш и смрт“ (књижевност
и филм – паралела) 84. Есеј („Дервиш и
смрт“) 85. Утврђивање
|
|
XIII
|
86. ПРИПРЕМА
ЗА ПИСМЕНИ ЗАДАТАК 87. ЧЕТВРТИ ПИСМЕНИ ЗАДАТАК 88.
ИСПРАВКА ПИСМЕНОГ ЗАДАТКА
|
|
XIV
|
89 - 91. М. ЛАЛИЋ: „Лелејска
гора“
|
|
XV
|
92. „Лелејска гора“ – есеј 93. Систематизација
градива 94. Ученици, час је ваш ЧЕТВРТИ КЛАСИФИКАЦИОНИ ПЕРИОД
|
|
ЉЕТЊИ
РАСПУСТ
|
||
Обавезе ученика у току наставе: Праћење наставног процеса, укључивање у рад,
редовност, одговорност
|
||
Консултације: понедељак и четвртак у 19 сати
(допунски час, појашњавање несхваћеног
градива)
|
||
НЕОПХОДНА ЛИТЕРАТУРА
|
||
КЊИЖЕВНОСТ
Читанка
за четврти разред гимназија, Подгорица, 2010. или Читанка
за четврти разред средње школе (старо издање)
|
ГРАМАТИКА
Свијет
језика, граматика за 4. разред гимназије, Подгорица,
2011.
|
|
Облици провјере
знања и оцјењивање: рад на часу, владање,
ангажовање, усмени и писмени одговори, тестови
|
||