ПЛАНОВИ



Назив предмета
ЦРНОГОРСКИ – СРПСКИ, БОСАНСКИ, ХРВАТСКИ ЈЕЗИК И КЊИЖЕВНОСТ
Разред
Статус предмета
Полугодиште
Начин оцјењивања
Фонд часова

II - други

општеобразовни

I

Усмени, контролни, писмени, групни рад

3 часа седмично


Одређење предметног програма Црногорски - српски, босански, хрватски језик и књижевност је обавезни четворогодишњи наставни предмет у средњој стручној школи и полаже се на стручном испиту. То је најважнији наставни предмет у основној и средњој школи  зато што развија укупне интелектуалне и психоемотивне способности. Вјештине које се развијају у оквиру овога предмета потребне су и у свим осталим предметима, отуда његов посебан значај у курикулуму уопште. Кроз наставу Матерњег језика и књижевности ученик се развија као самостална, слободна, креативна и културна личност, свјесна свог личног и националног идентитета.

Корелација са другим предметима: историја, етика, естетика, социологија, психологија, ликовна и музичка умјетност
Циљеви изучавања предмета:
Предмет има за циљ оспособљавање ученика за отворен и конструктиван дијалог, његовање љепоте усмене и писане ријечи, овладавање граматичком и правописном нормом.

Име и презиме наставника: БОЈАН СТРУЊАШ, професор српског језика и књижевности

ПЛАН РАДА:
Недјеље
Недјељни распоред градива
I
1. Упознавање са наставним планом и програмом  2. Барок у свјетској и нашој књижевности 3. И. Гундулић: Осман
II
4. Класицизам 5. Ж. Молијер: Тартиф 6. Просветитељство
III
7. Доситеј Обрадовић, живот и рад 8. Петар I Петровић: Посланице 9. Петар I Петровић: Законик
IV
10 – 11. Јован С. Поповић: Тврдица 12. ТЕСТ – барок, класицизам, просветитељство
V
13. Анализа теста 14. ПРВИ ПИСМЕНИ ЗАДАТАК 15. Исправка писменог задатка
VI
16. Поетика романтизма 17. Бајрон: Ходочашће Чајлда Харолда 18. А. С. Пушкин: Цигани
VII
19. А. С. Пушкин: Цигани  20. Гете: Краљ виловњак  21. Вук Стефановић Караџић, живот и рад
VIII
22. Вуков рад на реформи српског језика  23. Вуков рад на сакупљању народних умотворина 24. Побједа Вукових идеја
IX
25. ПРВИ КЛАСИФИКАЦИОНИ ПЕРИОД 26. П. П. Његош, живот и рад 27. Његош: Горски вијенац
X
28 – 30. Горски вијенац
XI
31. Горски вијенац 32. Б. Радичевић: Кад млидија умрети, Ђачки растанак 33. Ђ. Јакшић: Поноћ, Отаџбина
XII
34. Ј. Ј. Змај: Ђулићи, Ђулићи увеоци 35. Лаза Костић: Santa Maria della Salute 36. Ф. Прешерн: Сонетни вијенац
XIII
37. Ф. Прешерн: Сонетни вијенац 38 – 39. И Мажуранић: Смрт Смаил-аге Ченгића
XIV
40. ДРУГИ ПИСМЕНИ ЗАДАТАК 41. Исправка писменог задатка 42. С. М. Љубиша: Кањош Мацедоновић
XV
43. С. М. Љубиша: Крађа и прекрађа звона 44. ТЕСТ – романтизам и Љубиша 45. Анализа теста
XVI
46. Еволуција језика и развој писма 47. Прва словенска писма 48. Језичка сродност и породице језика
XVII
49. Историјски развој нашег језика 50. ДРУГИ КЛАСИФИКАЦИОНИ ПЕРИОД 51. Анализа рада у првом полугодишту

З И М С К И  Р А С П У С Т
Обавезе ученика у току наставе: Праћење наставног процеса, укључивање у рад, редовност, одговорност
Консултације: сриједа и четвртак у 19 сати (допунски час, појашњавање  несхваћеног градива)
Контакт: bojan.strunjas@sss-pv.edu.me Телефон: 068 590 652
Неопходна литература
КЊИЖЕВНОСТ

Читанка за други разред гимназија, Подгорица, 2010.
или Читанка за други разред средње школе (старо издање)
ГРАМАТИКА

Свијет језика, граматика за 2. разред гимназије, Подгорица, 2011.
Облици провјере знања и оцјењивање: рад на часу, владање, ангажовање, усмени и писмени одговори, тестови
ОЦЈЕНЕ:
НЕДОВОЉАН (1) ако се на класификационом периоду проценат свих уписаних оцјена креће у опсегу до 1,5
ДОВОЉАН (2) ако се на класификационом периоду проценат свих уписаних оцјена креће у опсегу од 1,6 до 2,5
ДОБАР (3), ако се проценат изведен из свих уписаних оцјена креће у опсегу од 2,5 до 3,5
ВРЛОДОБАР (4) ако се проценат прелазности изведен из оцјена креће у опсегу од 3,5 до 4,5
ОДЛИЧАН (5) ако се проценат изведен из свих уписаних оцјена креће у опсегу од 4,5 до 5

На крају наставне године изводи се оцјена на основу средње оцјене на свим класификационим периодима.
Б. СТРУЊАШ, предметни наставник







Назив предмета

ЦРНОГОРСКИ – СРПСКИ, БОСАНСКИ, ХРВАТСКИ ЈЕЗИК И КЊИЖЕВНОСТ

Разред
Статус предмета
Полугодиште
Начин оцјењивања
Фонд часова

III - трећи

општеобразовни

I

Усмени, контролни, писмени, групни рад

3 часа седмично


Одређење предметног програма: Матерњи језик и књижевност (српски, црногорски, бошњачки) је обавезни четворогодишњи наставни предмет у средњој стручној школи и полаже се на стручном испиту. То је најважнији наставни предмет у основној и средњој школи  зато што развија укупне интелектуалне и психоемотивне способности. Вјештине које се развијају у оквиру овога предмета потребне су и у свим осталим предметима, отуда његов посебан значај у курикулуму уопште. Кроз наставу Матерњег језика и књижевности ученик се развија као самостална, слободна, креативна и културна личност, свјесна свог личног и националног идентитета.

Корелација са другим предметима: историја, етика, естетика, социологија, психологија, ликовна и музичка умјетност
Циљеви изучавања предмета:
Предмет има за циљ оспособљавање ученика за отворен и конструктиван дијалог, његовање љепоте усмене и писане ријечи, овладавање граматичком и правописном нормом.

Име и презиме наставника: БОЈАН СТРУЊАШ, професор српског језика и књижевности

ПЛАН РАДА:
Недјеље
Недјељни распоред градива
I
1. Развој књижевне мисли кроз епохе  2. Модерна у свјетској књижевности  3. Ш. Бодлер: „Албатрос“
II
4. Ш. Бодлер: „Везе“ 5 – 6. А. П. Чехов: „Ујка Вања“
III
7. Утврђивање градива 8. Модерна у српској књижевности 9. А. Шантић: „Једна суза“
IV
10. А. Шантић: „Претпразничко вече“ 11. Ј. Дучић, избор из поезије 12. М. Ракић: „Искрена песма“
V
13. В. П. Дис: „Можда спава“ 14. ПРВИ ПИСМЕНИ ЗАДАТАК 15. Колективна исправка писменог задатка
VI
16. Индивидуална иправка писменог задатка 17. С. Пандуровић – избор из поезије 18. А. Г. Матош: „Утјеха косе“
VII
19. М. Ћ. Ћатић: „Заробљени отоци“ 20.  Лирски реалисти 21. Б. Станковић: „Коштана“  
VIII
22 – 24. Б. Станковић: „Нечиста крв“
IX
25. ПРВИ КЛАСИФИКАЦИОНИ ПЕРИОД  26. П. Кочић: „Мрачајски прото“  27. П. Кочић: „Јазавац пред судом“
X
28. П. Кочић: „Јазавац пред судом“ 29. Европска књижевност с почетка 20. вијека 30. Мајаковски: „Облак у панталонама“ 
XI
31. Ф. Кафка: „Преображај  32. Творба ријечи (суфикси, префикси, инфикси)  33.  Лексикологија – врсте лексема
XII
34. Синоними, хомоними, антоними... 35. Полисемија 36.  Архаизми, тућице, интернационализми
XIII
37. Неологизми, жаргонизми, вулгаризми, дијалектизми 38. Терминологија, фразеологија 39. ДРУГИ ПИСМЕНИ ЗАДАТАК 
XIV
40. Колективна исправка писменог задатка 41. Индивидуална исправка писменог задатка 42. Ријечи и синтагме
XV
43. Именичке, придјевске, глаголске и прилошке синтагме 44. Предикатске реченице, именски и прилошки предикат
45. Субјекат, предикат, објекат, атрибут, апозиција, глаголске одредбе
XVI
46. Непотпуне реченице 47. Вијест, извјештај, репортажа 48. Писање есеја и записника
XVII
49. ТЕСТ – лексикологија и синтакса 50. ДРУГИ КЛАСИФИКАЦИОНИ ПЕРИОД  51. Анализа рада у првом полугодишту

З И М С К И  Р А С П У С Т
Обавезе ученика у току наставе: Праћење наставног процеса, укључивање у рад, редовност, одговорност
Консултације: сриједа и четвртак у 19 сати (допунски час, појашњавање  несхваћеног градива)
Контакт: bojan.strunjas@sss-pv.edu.me (мејл)  strunjas.blogspot.com (блог)  
Неопходна литература
КЊИЖЕВНОСТ

Читанка за трећи разред гимназија, Подгорица, 2010.
или Читанка за трећи разред средње школе (старо издање)
ГРАМАТИКА

Свијет језика, граматика за 3. разред гимназије, Подгорица, 2011.
Облици провјере знања и оцјењивање: рад на часу, владање, ангажовање, усмени и писмени одговори, тестови
ОЦЈЕНЕ:
НЕДОВОЉАН (1) ако се на класификационом периоду проценат свих уписаних оцјена креће у опсегу до 1,5
ДОВОЉАН (2) ако се на класификационом периоду проценат свих уписаних оцјена креће у опсегу од 1,6 до 2,5
ДОБАР (3), ако се проценат изведен из свих уписаних оцјена креће у опсегу од 2,5 до 3,5
ВРЛОДОБАР (4) ако се проценат прелазности изведен из оцјена креће у опсегу од 3,5 до 4,5
ОДЛИЧАН (5) ако се проценат изведен из свих уписаних оцјена креће у опсегу од 4,5 до 5

На крају наставне године изводи се оцјена на основу средње оцјене на свим класификационим периодима.
Б. СТРУЊАШ, предметни наставник






Назив предмета

МАТЕРЊИ ЈЕЗИК И КЊИЖЕВНОСТ

(српски, црногорски, бошњачки)
Разред
Статус предмета
Полугодиште
Начин оцјењивања
Фонд часова

IV - четврти

општеобразовни

I

Усмени, контролни, писмени, групни рад

3 часа седмично


Одређење предметног програма: Матерњи језик и књижевност(српски, црногорски, бошњачки) је обавезни четворогодишњи наставни предмет у средњој стручној школи и полаже се на стручном испиту. То је најважнији наставни предмет у основној и средњој школи  зато што развија укупне интелектуалне и психоемотивне способности. Вјештине које се развијају у оквиру овога предмета потребне су и у свим осталим предметима, отуда његов посебан значај у курикулуму уопште.

Корелација са другим предметима: историја, етика, естетика, социологија, психологија, ликовна и музичка умјетност
Циљеви изучавања предмета:
Предмет има за циљ оспособљавање ученика за отворен и конструктиван дијалог, његовање љепоте усмене и писане ријечи, овладавање граматичком и правописном нормом.

Име и презиме наставника: БОЈАН СТРУЊАШ, професор српског језика и књижевности

ПЛАН РАДА:
Недјеље
Недјељни распоред градива
I
1. Упознавање са наставним планом и програмом за 4. разред
II
2. Развој књиж.мисли кроз епохе 3. Науке о књижевности 4. Методологија проучавања књиж.
III
5. Спољашни приступ књижевном дјелу 6. Унутрашњи приступ књижевном дјелу 7. Обнављање
IV
8. Васко Попа, Каленић 9. Слојевита структура књ. дјела ( Васко Попа). 10. Мит о Сизифу, Ками.
V
11-13. Странац, Албер Ками
VI
14. Припрема за писмени. 15. ПРВИ ПИСМЕНИ ЗАДАТАК 16. Исправка писмених задатака.
VII
17. Чекајући Годоа, С.Бекет. 18. Одлике антидраме 19. Обнављање.
VIII
20. Чекање, Борхес 21. ТЕСТ - методологија проучавања дјела 22. Анализа теста.
IX
23. Д. Киш - Гробница за Бориса Давидовича 24. ПРВИ КЛАСИФИКАЦИОНИ ПЕРИОД. 25. Писмена вјежба.
X
26. Анализа писмене вјежбе. 27 -28. Проклета авлија, Иво Андрић
XI
29 – 30. Проклета авлија- композиција концентричних кругова  31. Правописна вјежба
XII
32 - 34. Правопис
XIII
35. Падежни систем 36. Номинатив и вокатив 37. Генитив и акузатив.
XIV
38. Датив, локатив, инструментал 39. Падежи- вјежбање 40. Предлошко- падежне конструкције.
XV
41. Обнављање ТЕСТ падежни систем. 43. Анализа теста.
XVI
44. Припрема за писмени задатак. 45. ДРУГИ ПИСМЕНИ ЗАДАТАК. 46. Исправка писмених задатака.
XVII
47. Конгруенција 48. Негације и двоструке негације 49. Правописна вјежба
XVIII
50 - 51. ДРУГИ КЛАСИФИКАЦИОНИ ПЕРИОД, оцјене 52. Задаци за рад у 2. полугођу

З И М С К И  Р А С П У С Т
Обавезе ученика у току наставе: Праћење наставног процеса, укључивање у рад, редовност, одговорност
Консултације: сриједа и четвртак у 17 сати, допунски час, појашњавање  несхваћеног градива
Неопходна литература
КЊИЖЕВНОСТ

Читанка за четврти разред гимназија, ПГ
или Читанка за четврти разред средње школе, ПГ (старо издање)
ГРАМАТИКА

Свијет језика, граматика за четврти разред гимназије, ПГ
Облици провјере знања и оцјењивање: рад на часу, владање, ангажовање, усмени и писмени одговори, тестови
ОЦЈЕНЕ:
НЕДОВОЉАН (1) ако се на класификационом периоду проценат свих уписаних оцјена креће у опсегу до 1,5
ДОВОЉАН (2) ако се на класификационом периоду проценат свих уписаних оцјена креће у опсегу од 1,6 до 2,5
ДОБАР(3), ако се проценат изведен из свих уписаних оцјена креће у опсегу од 2,5 до 3,5
ВРЛОДОБАР (4)ако се проценат прелазности изведен из оцјена креће у опсегу од 3,5 до 4,5
ОДЛИЧАН (5)ако се проценат изведен из свих уписаних оцјена креће у опсегу од 4,5 до 5

На крају наставне године изводи се оцјена на основу средње оцјене на свим класификационим периодима.
Б. СТРУЊАШ, предметни наставник




Назив предмета

ЦРНОГОРСКИ – СРПСКИ, БОСАНСКИ, ХРВАТСКИ ЈЕЗИК И КЊИЖЕВНОСТ

Разред
Статус предмета
Полугодиште
Начин оцјењивања
Фонд часова

II - други

општеобразовни

II

Усмени, контролни, писмени, групни рад

3 часа седмично


Одређење предметног програма: Црногорски - српски, босански, хрватски језик и књижевност је обавезни четворогодишњи наставни предмет у средњој стручној школи и полаже се на стручном испиту. То је најважнији наставни предмет у основној и средњој школи  зато што развија укупне интелектуалне и психоемотивне способности. Вјештине које се развијају у оквиру овога предмета потребне су и у свим осталим предметима, отуда његов посебан значај у курикулуму уопште. Кроз наставу Матерњег језика и књижевности ученик се развија као самостална, слободна, креативна и културна личност, свјесна свог личног и националног идентитета.

Корелација са другим предметима: историја, етика, естетика, социологија, психологија, ликовна и музичка умјетност
Циљеви изучавања предмета:
Предмет има за циљ оспособљавање ученика за отворен и конструктиван дијалог, његовање љепоте усмене и писане ријечи, овладавање граматичком и правописном нормом.

Име и презиме наставника: БОЈАН СТРУЊАШ, професор српског језика и књижевности

ПЛАН РАДА:
Недјеље
Недјељни распоред градива
I
50. Еволуција језика и писма 51. Језичка сродност и породице језика 52. Глагољица, ћирилица, латиница
II
53. Историјски развој нашег језика 54. Реализам 55. БАЛЗАК: „Чича Горио“
III
56 – 57. БАЛЗАК: „Чича Горио“ 58. Морфологија (морфем, морф, аломорф)
IV
59. Префикс, суфикс, спољни морфем 60. Врсте ријечи, дублети, енклитички облици, суплетивизам 61. Именице
V
62. Глаголи 63. Придјеви 64. Замјенице
VI
65. Бројеви 66. Непромјењљиве врсте ријечи 67. Припрема за писмени задатак
VII
68. ТРЕЋИ ПИСМЕНИ ЗАДАТАК 69. КОЛЕКТИВНА ИСПРАВКА ПИСМЕНОГ   70. ИНДИВИДУАЛНА ИСПРАВКА ПИСМЕНОГ
VIII
71. Припрема за израду теста 72. ТЕСТ – морфологија 73. Анализа теста
IX
74  - 75.Гогољ: „Ревизор“ 76. ТРЕЋИ КЛАСИФИКАЦИОНИ ПЕРИОД (утврђивање градива)
X
77 – 79. ТОЛСТОЈ: „Ана Карењина“
XI
80. ГЛИШИЋ: „Глава шећера“ 81 - 82. ЛАЗАРЕВИЋ: „Све ће то народ позлатити“
XII
83 – 84. МАТАВУЉ: „Пилипенда“ 85. ДОМАНОВИЋ: „Данга“
XIII
86. ДОМАНОВИЋ: „Вођа“ 87 – 88. НУШИЋ: „Народни посланик“
XIV
89. ИЛИЋ: „Сиво суморно небо“ 90. ПРИПРЕМА ЗА ПИСМЕНИ ЗАДАТАК  91. ЧЕТВРТИ ПИСМЕНИ ЗАДАТАК
XV
92. КОЛЕКТИВНА ИСПРАВКА ПИСМЕНОГ 93. ИНДИВИДУАЛНА ИСПРАВКА ПИСМЕНОГ 94. АНДРИЋ: „Пут А. Ђерзелеза“
XVI
95. АНДРИЋ: „Пут Алије Ђерзелеза“ 96 – 97. КОМАРЧИЋ: „Један разорен ум“
XVII
98  – 100. Правопис (велико слово, растављено и састављено писање ријечи, подјела ријечи на крају реда)
XVIII
101. Интерпункцијски и правописни занци 102. Т Е С Т 103. ВРЕДНОВАЊЕ  ПОСТИГНУТОГ УСПЈЕХА
XIX
104. ЧЕТВРТИ КЛАСИФИКАЦИОНИ ПЕРИОД – План лектире за 4. разред / Анкета заученике о раду предметног професора
ЉЕТЊИ РАСПУСТ
Обавезе ученика у току наставе: Праћење наставног процеса, укључивање у рад, редовност, одговорност
Консултације: понедељак и петак у 19 сати (допунски час, појашњавање  несхваћеног градива)
Контакт: bojan.strunjas@sss-pv.edu.me (мејл адреса)  strunjas.blogspot.com (блог)  
НЕОПХОДНА ЛИТЕРАТУРА
КЊИЖЕВНОСТ

Читанка за други разред гимназија, Подгорица, 2010. или Читанка за други разред средње школе (старо издање)
ГРАМАТИКА

Свијет језика, граматика за 2. разред гимназије, Подгорица, 2011.

Облици провјере знања и оцјењивање: рад на часу, владање, ангажовање, усмени и писмени одговори, тестови







Назив предмета

ЦРНОГОРСКИ – СРПСКИ, БОСАНСКИ, ХРВАТСКИ ЈЕЗИК И КЊИЖЕВНОСТ

Разред
Статус предмета
Полугодиште
Начин оцјењивања
Фонд часова

III - трећи

општеобразовни

II

Усмени, контролни, писмени, групни рад

3 часа седмично


Одређење предметног програма: Црногорски - српски, босански, хрватски језик и књижевност је обавезни четворогодишњи наставни предмет у средњој стручној школи и полаже се на стручном испиту. То је најважнији наставни предмет у основној и средњој школи  зато што развија укупне интелектуалне и психоемотивне способности. Вјештине које се развијају у оквиру овога предмета потребне су и у свим осталим предметима, отуда његов посебан значај у курикулуму уопште. Кроз наставу Матерњег језика и књижевности ученик се развија као самостална, слободна, креативна и културна личност, свјесна свог личног и националног идентитета.

Корелација са другим предметима: историја, етика, естетика, социологија, психологија, ликовна и музичка умјетност
Циљеви изучавања предмета:
Предмет има за циљ оспособљавање ученика за отворен и конструктиван дијалог, његовање љепоте усмене и писане ријечи, овладавање граматичком и правописном нормом.

Име и презиме наставника: БОЈАН СТРУЊАШ, професор српског језика и књижевности

ПЛАН РАДА:
Недјеље
Недјељни распоред градива
I
50. Публицистички стил (вијест, извјештај, репортажа) 51. Писање есеја и записника 52. М. ЦРЊАНСКИ: „Суматра“
II
53 - 55. М. ЦРЊАНСКИ: „Сеобе“
III
56. М. ЦРЊАНСКИ: „Сеобе“ 57. Р. РАТКОВИЋ: „Поноћ мене“ 58. Р. РАТКОВИЋ: „Икона“
IV
59 - 60. Н. ЛОПИЧИЋ: „Лелек“ 61. ПРИПРЕМА ЗА ИЗРАДУ ТЕСТА
V
62. Т Е С Т - ЦРЊАНСКИ, РАТКОВИЋ, ЛОПИЧИЋ 63. АНАЛИЗА ТЕСТА 64. Књижевност НОБ-а
VI
65. И. Г. КОВАЧИЋ: „Јама“ 66. Т. УЈЕВИЋ: „Свакидашња јадиковка“ 67. ПРИПРЕМА ЗА ТРEЋИ ПИСМЕНИ ЗАДАТАК
VII
68. ТРЕЋИ ПИСМЕНИ ЗАДАТАК 69. КОЛЕКТИВНА ИСПРАВКА ПИСМЕНОГ   70. ИНДИВИДУАЛНА ИСПРАВКА ПИСМЕНОГ
VIII
71. Поетика Д. МАКСИМОВИЋ 72. Д. МАКСИМОВИЋ: „Стрепња“ 73. Д. МАКСИМОВИЋ: „Крвава бајка“
IX
74. Д. МАКСИМОВИЋ: „Крвава бајка“ 75. Утврђивање градива 76. ТРЕЋИ КЛАСИФИКАЦИОНИ ПЕРИОД
X
77 – 78. Говорни наступи 79. Правопис
XI
80 – 81. Правопис 82. Поетика И. АНДРИЋА
XII
83 – 85. И. АНДРИЋ: „На Дрини ћуприја“
XIII
86 – 87. И. АНДРИЋ: „На Дрини ћуприја“ 88. И. АНДРИЋ: Ex-ponto
XIV
89. И. АНДРИЋ: Ex-ponto90. ПРИПРЕМА ЗА ПИСМЕНИ ЗАДАТАК  91. ЧЕТВРТИ ПИСМЕНИ ЗАДАТАК
XV
92. КОЛЕКТИВНА ИСПРАВКА ПИСМЕНОГ 93. ИНДИВИДУАЛНА ИСПРАВКА ПИСМЕНОГ 94. М. ШОЛОХОВ: „Тихи Дон“
XVI
95 – 97. М. ШОЛОХОВ: „Тихи Дон“
XVII
98. Систематизација градива 99 – 100. М. БАЈИЋ – ПОДЕРЕГИН: „Свитање“
XVIII
101. ПРИПРЕМА ЗА ИЗРАДУ ТЕСТА 102. Т Е С Т 103. ВРЕДНОВАЊЕ  ПОСТИГНУТОГ УСПЈЕХА
XIX
104. ЧЕТВРТИ КЛАСИФИКАЦИОНИ ПЕРИОД – План лектире за 4. разред / Анкета з аученике о раду предметног професора
ЉЕТЊИ РАСПУСТ
Обавезе ученика у току наставе: Праћење наставног процеса, укључивање у рад, редовност, одговорност
Консултације: сриједа и четвртак у 19 сати (допунски час, појашњавање  несхваћеног градива)
Контакт: bojan.strunjas@sss-pv.edu.me (мејл адреса)  strunjas.blogspot.com (блог)  
НЕОПХОДНА ЛИТЕРАТУРА
КЊИЖЕВНОСТ

Читанка за трећи разред гимназија, Подгорица, 2010. или Читанка за трећи разред средње школе (старо издање)
ГРАМАТИКА

Свијет језика, граматика за 3. разред гимназије, Подгорица, 2011.

Облици провјере знања и оцјењивање: рад на часу, владање, ангажовање, усмени и писмени одговори, тестови






Назив предмета

ЦРНОГОРСКИ – СРПСКИ, БОСАНСКИ, ХРВАТСКИ ЈЕЗИК И КЊИЖЕВНОСТ

Разред
Статус предмета
Полугодиште
Начин оцјењивања
Фонд часова

IV - четврти

општеобразовни

II

Усмени, контролни, писмени, групни рад

3 часа седмично


Одређење предметног програма: Црногорски - српски, босански, хрватски језик и књижевност  је обавезни четворогодишњи наставни предмет у средњој стручној школи и полаже се на стручном испиту. То је најважнији наставни предмет у основној и средњој школи  зато што развија укупне интелектуалне и психоемотивне способности. Вјештине које се развијају у оквиру овога предмета потребне су и у свим осталим предметима, отуда његов посебан значај у курикулуму уопште. Кроз наставу Матерњег језика и књижевности ученик се развија као самостална, слободна, креативна и културна личност, свјесна свог личног и националног идентитета.

Корелација са другим предметима: историја, етика, естетика, социологија, психологија, ликовна и музичка умјетност
Циљеви изучавања предмета:
Предмет има за циљ оспособљавање ученика за отворен и конструктиван дијалог, његовање љепоте усмене и писане ријечи, овладавање граматичком и правописном нормом.

Име и презиме наставника: БОЈАН СТРУЊАШ, професор српског језика и књижевности

ПЛАН РАДА:
Недјеље
Недјељни распоред градива
I
50. Административни стил 51. Есеј – расправа, приказ, књиж. паралела 52. Ф. КАФКА: „Процес“
II
53 - 54. Ф. КАФКА: „Процес“ 55. Усмено изражавање: краћи говори, подсјетник
III
56. Систематизација градива 57 – 58. М. БЕЋКОВИЋ: „Рече ми један чоек“
IV
59. Парадигматика (говорни чинови, злоупотреба језика, мас медији) 60. Б. МИЉКОВИЋ: „Балада“ 61. Б. Конески: „Везиља“
V
62. Т Е С Т  63. АНАЛИЗА ТЕСТА 64. Ф. М. ДОСТОЈЕВСКИ: „Браћа Карамазови“
VI
65 – 67. Ф. М. ДОСТОЈЕВСКИ: „Браћа Карамазови“
VII
68. ТРЕЋИ ПИСМЕНИ ЗАДАТАК 69. КОЛЕКТИВНА ИСПРАВКА ПИСМЕНОГ   70. ИНДИВИДУАЛНА ИСПРАВКА ПИСМЕНОГ
VIII
71 – 73.  Д. МАКСИМОВИЋ: „Тражим помиловање“
IX
74  - 75. П. П. Његош: „Ноћ скупља вијека“ 76. ТРЕЋИ КЛАСИФИКАЦИОНИ ПЕРИОД (утврђивање градива)
X
77 – 78. Говорни наступи 79. Правопис
XI
80 – 82. М. СЕЛИМОВИЋ: „Дервиш и смрт“
XII
83. М. СЕЛИМОВИЋ: „Дервиш и смрт“ (књижевност и филм – паралела) 84. Есеј („Дервиш и смрт“) 85. Утврђивање
XIII
86. ПРИПРЕМА ЗА ПИСМЕНИ ЗАДАТАК  87. ЧЕТВРТИ ПИСМЕНИ ЗАДАТАК  88. ИСПРАВКА ПИСМЕНОГ ЗАДАТКА
XIV
89 - 91. М. ЛАЛИЋ: „Лелејска гора“
XV
92. „Лелејска гора“ – есеј 93. Систематизација градива 94. Ученици, час је ваш ЧЕТВРТИ КЛАСИФИКАЦИОНИ ПЕРИОД
ЉЕТЊИ РАСПУСТ
Обавезе ученика у току наставе: Праћење наставног процеса, укључивање у рад, редовност, одговорност
Консултације: понедељак  и четвртак у 19 сати (допунски час, појашњавање  несхваћеног градива)
Контакт: bojan.strunjas@sss-pv.edu.me (мејл адреса)  strunjas.blogspot.com (блог)  
НЕОПХОДНА ЛИТЕРАТУРА
КЊИЖЕВНОСТ

Читанка за четврти разред гимназија, Подгорица, 2010. или Читанка за четврти разред средње школе (старо издање)
ГРАМАТИКА

Свијет језика, граматика за 4. разред гимназије, Подгорица, 2011.

Облици провјере знања и оцјењивање: рад на часу, владање, ангажовање, усмени и писмени одговори, тестови