Назив
предмета
|
ЦРНОГОРСКИ – СРПСКИ, БОСАНСКИ, ХРВАТСКИ ЈЕЗИК И КЊИЖЕВНОСТ |
|||
Разред
|
Статус предмета
|
Полугодиште
|
Начин оцјењивања
|
Фонд часова
|
IV - четврти |
општеобразовни |
II |
Усмени, контролни, писмени, групни рад
|
3 часа седмично |
Одређење предметног програма: Црногорски - српски, босански, хрватски језик и књижевност је обавезни четворогодишњи наставни предмет у средњој стручној школи и полаже се на стручном испиту. То је најважнији наставни предмет у основној и средњој школи зато што развија укупне интелектуалне и психоемотивне способности. Вјештине које се развијају у оквиру овога предмета потребне су и у свим осталим предметима, отуда његов посебан значај у курикулуму уопште. Кроз наставу Матерњег језика и књижевности ученик се развија као самостална, слободна, креативна и културна личност, свјесна свог личног и националног идентитета. |
||
Корелација са другим предметима: историја, етика, естетика, социологија, психологија, ликовна и музичка умјетност
|
||
Циљеви изучавања предмета:
Предмет има за циљ оспособљавање ученика за отворен и конструктиван дијалог, његовање љепоте усмене и писане ријечи, овладавање граматичком и правописном нормом.
|
||
Име и презиме наставника: БОЈАН
СТРУЊАШ, професор српског језика и књижевности
|
||
ПЛАН РАДА:
|
||
Недјеље
|
Недјељни распоред градива
|
|
I
|
50. Административни стил 51. Есеј – расправа, приказ, књиж. паралела 52. Ф.
КАФКА: „Процес“
|
|
II
|
53 -
54. Ф. КАФКА: „Процес“ 55. Усмено
изражавање: краћи говори, подсјетник
|
|
III
|
56. Систематизација
градива 57 – 58. М. БЕЋКОВИЋ: „Рече ми један чоек“
|
|
IV
|
59.
Парадигматика (говорни чинови, злоупотреба језика, мас медији) 60. Б.
МИЉКОВИЋ: „Балада“ 61. Б. Конески:
„Везиља“
|
|
V
|
62. Т Е С Т 63. АНАЛИЗА ТЕСТА 64. Ф. М. ДОСТОЈЕВСКИ: „Браћа Карамазови“
|
|
VI
|
65 –
67. Ф. М. ДОСТОЈЕВСКИ: „Браћа
Карамазови“
|
|
VII
|
68. ТРЕЋИ ПИСМЕНИ ЗАДАТАК 69. КОЛЕКТИВНА ИСПРАВКА ПИСМЕНОГ
70. ИНДИВИДУАЛНА ИСПРАВКА ПИСМЕНОГ
|
|
VIII
|
71 –
73. Д. МАКСИМОВИЋ: „Тражим помиловање“
|
|
IX
|
74 - 75. П. П. Његош: „Ноћ скупља вијека“ 76. ТРЕЋИ КЛАСИФИКАЦИОНИ ПЕРИОД (утврђивање градива)
|
|
X
|
77 –
78. Говорни наступи 79. Правопис
|
|
XI
|
80 –
82. М. СЕЛИМОВИЋ: „Дервиш и смрт“
|
|
XII
|
83.
М. СЕЛИМОВИЋ: „Дервиш и смрт“ (књижевност
и филм – паралела) 84. Есеј („Дервиш и
смрт“) 85. Утврђивање
|
|
XIII
|
86. ПРИПРЕМА
ЗА ПИСМЕНИ ЗАДАТАК 87. ЧЕТВРТИ ПИСМЕНИ ЗАДАТАК 88.
ИСПРАВКА ПИСМЕНОГ ЗАДАТКА
|
|
XIV
|
89 - 91. М. ЛАЛИЋ: „Лелејска
гора“
|
|
XV
|
92. „Лелејска гора“ – есеј 93. Систематизација
градива 94. Ученици, час је ваш ЧЕТВРТИ КЛАСИФИКАЦИОНИ ПЕРИОД
|
|
ЉЕТЊИ
РАСПУСТ
|
||
Обавезе ученика у току наставе: Праћење наставног процеса, укључивање у рад,
редовност, одговорност
|
||
Консултације: понедељак и четвртак у 19 сати
(допунски час, појашњавање несхваћеног
градива)
|
||
НЕОПХОДНА ЛИТЕРАТУРА
|
||
КЊИЖЕВНОСТ
Читанка
за четврти разред гимназија, Подгорица, 2010. или Читанка
за четврти разред средње школе (старо издање)
|
ГРАМАТИКА
Свијет
језика, граматика за 4. разред гимназије, Подгорица,
2011.
|
|
Облици провјере
знања и оцјењивање: рад на часу, владање,
ангажовање, усмени и писмени одговори, тестови
|
||
Нема коментара:
Постави коментар