Назив
предмета
|
ЦРНОГОРСКИ – СРПСКИ, БОСАНСКИ, ХРВАТСКИ ЈЕЗИК И КЊИЖЕВНОСТ |
|||
Разред
|
Статус предмета
|
Полугодиште
|
Начин оцјењивања
|
Фонд часова
|
III - трећи |
општеобразовни |
II |
Усмени, контролни, писмени, групни рад
|
3 часа седмично |
Одређење предметног програма: Црногорски - српски, босански, хрватски је обавезни четворогодишњи наставни предмет у средњој стручној школи и полаже се на стручном испиту. То је најважнији наставни предмет у основној и средњој школи зато што развија укупне интелектуалне и психоемотивне способности. Вјештине које се развијају у оквиру овога предмета потребне су и у свим осталим предметима, отуда његов посебан значај у курикулуму уопште. Кроз наставу Матерњег језика и књижевности ученик се развија као самостална, слободна, креативна и културна личност, свјесна свог личног и националног идентитета. |
||
Корелација са другим предметима: историја, етика, естетика, социологија, психологија, ликовна и музичка умјетност
|
||
Циљеви изучавања предмета:
Предмет има за циљ оспособљавање ученика за отворен и конструктиван дијалог, његовање љепоте усмене и писане ријечи, овладавање граматичком и правописном нормом.
|
||
Име и презиме наставника: БОЈАН
СТРУЊАШ, професор српског језика и књижевности
|
||
ПЛАН РАДА:
|
||
Недјеље
|
Недјељни распоред градива
|
|
I
|
50.
Публицистички стил (вијест, извјештај, репортажа)
51. Писање есеја и записника 52. М. ЦРЊАНСКИ: „Суматра“
|
|
II
|
53 -
55. М. ЦРЊАНСКИ: „Сеобе“
|
|
III
|
56. М. ЦРЊАНСКИ: „Сеобе“ 57.
Р. РАТКОВИЋ: „Поноћ мене“ 58. Р.
РАТКОВИЋ: „Икона“
|
|
IV
|
59 -
60. Н. ЛОПИЧИЋ: „Лелек“ 61.
ПРИПРЕМА ЗА ИЗРАДУ ТЕСТА
|
|
V
|
62. Т Е С
Т - ЦРЊАНСКИ, РАТКОВИЋ, ЛОПИЧИЋ 63. АНАЛИЗА ТЕСТА 64. Књижевност НОБ-а
|
|
VI
|
65.
И. Г. КОВАЧИЋ: „Јама“ 66. Т.
УЈЕВИЋ: „Свакидашња јадиковка“ 67.
ПРИПРЕМА ЗА ТРEЋИ
ПИСМЕНИ ЗАДАТАК
|
|
VII
|
68. ТРЕЋИ
ПИСМЕНИ ЗАДАТАК 69. КОЛЕКТИВНА ИСПРАВКА ПИСМЕНОГ 70. ИНДИВИДУАЛНА ИСПРАВКА ПИСМЕНОГ
|
|
VIII
|
71.
Поетика Д. МАКСИМОВИЋ 72. Д. МАКСИМОВИЋ: „Стрепња“
73. Д. МАКСИМОВИЋ: „Крвава бајка“
|
|
IX
|
74. Д. МАКСИМОВИЋ: „Крвава
бајка“ 75. Утврђивање градива 76. ТРЕЋИ
КЛАСИФИКАЦИОНИ ПЕРИОД
|
|
X
|
77 –
78. Говорни наступи 79. Правопис
|
|
XI
|
80 – 81. Правопис 82. Поетика И. АНДРИЋА
|
|
XII
|
83 –
85. И. АНДРИЋ: „На Дрини ћуприја“
|
|
XIII
|
86 – 87. И. АНДРИЋ: „На Дрини
ћуприја“ 88. И. АНДРИЋ: „Ex-ponto“
|
|
XIV
|
89. И. АНДРИЋ: „Ex-ponto“ 90. ПРИПРЕМА ЗА ПИСМЕНИ ЗАДАТАК
91. ЧЕТВРТИ
ПИСМЕНИ ЗАДАТАК
|
|
XV
|
92. КОЛЕКТИВНА ИСПРАВКА ПИСМЕНОГ 93. ИНДИВИДУАЛНА ИСПРАВКА ПИСМЕНОГ
94. М. ШОЛОХОВ: „Тихи Дон“
|
|
XVI
|
95 – 97. М. ШОЛОХОВ: „Тихи Дон“
|
|
XVII
|
98. Систематизација градива 99 – 100. М. БАЈИЋ – ПОДЕРЕГИН: „Свитање“
|
|
XVIII
|
101. ПРИПРЕМА
ЗА ИЗРАДУ ТЕСТА 102. Т Е С Т 103. ВРЕДНОВАЊЕ ПОСТИГНУТОГ УСПЈЕХА
|
|
XIX
|
104. ЧЕТВРТИ
КЛАСИФИКАЦИОНИ ПЕРИОД – План
лектире за 4. разред / Анкета з аученике о раду предметног професора
|
|
ЉЕТЊИ РАСПУСТ
|
||
Обавезе
ученика у току наставе: Праћење
наставног процеса, укључивање у рад, редовност, одговорност
|
||
Консултације: сриједа и четвртак у 19 сати (допунски час,
појашњавање несхваћеног градива)
|
||
НЕОПХОДНА
ЛИТЕРАТУРА
|
||
КЊИЖЕВНОСТ
Читанка за трећи разред гимназија, Подгорица,
2010. или Читанка за трећи разред средње школе (старо издање)
|
ГРАМАТИКА
Свијет језика, граматика за 3. разред гимназије, Подгорица,
2011.
|
|
Облици провјере знања и оцјењивање: рад
на часу, владање, ангажовање, усмени и писмени одговори, тестови
|
||
Нема коментара:
Постави коментар